2009. január 3., szombat

Új sablon feltöltése

Abile kérdésére sablonváltoztatgatós bejegyzés, remélem sokaknak segítségére lesz :D

Szóval az ember keres először is egy tetszetős blogsablont a neten. Ha a Google-ba beírjuk hogy "Blogger templates", ez is kiad csomó letöltő lapot, én legtöbbször csak a btemplates.com-ot szoktam megnézni, itt biztosan lehet találni szép, igényes sablonokat, elég gyakran frissül is.

Kiválasztva a megfelelő sablont, letöltjük a gépünkre (Download, majd Fájl mentése). A sablonfájl zip formátumban töltődik le, ezt ki kell csomagolni. Ha ezzel megvagyunk, a sablon már a gépünkön van egy mappában, nálam pl. a Dokumentumok/Blogger sablonok alatt.

A blogunk irányítópuljában kiválasztjuk azt a blogot, amelyiknek a sablonját változtani szeretnénk, és itt rákattintunk az "Elrendezés" menüpontra, ezen belül pedig a "HTML-kód szerkesztése" fülecskére.

Itt a "Helyi számítógépen tárolt sablonfájl feltöltése" ponthoz megyünk, ez a lap tetején van a részletes HTML-kód fölött. A "Tallózás"-ra kattintva kiválasztjuk a számítógépünkön tárolt sablonfájlt, ami XML dokumentumban van. A "Feltöltés" gombra kattintva feltöltődik az új sablonunk. (Előtte azonban érdemes elmenteni az előző sablon HTML kódját is, ha esetleg valami rosszul sülne el, vagy mégsem tetszene az új sablon...)

A bejegyzések és képek megmaradnak hiánytalanul, viszont az egyéb blogcifrázások, mint bloglista, vagy számláló előfordul, hogy eltűnik. Ez velem is már előfordult, érdemes a bloglistát előtte a számítógép Kedvenceibe menteni.

(Erre a problémára is van azonban megoldás, csak az egy kicsit bonyolultabb, nekem személy szerint van egy "próbablogom" amit csak a sablonok kipróbálására használok, ha egy ilyen "próbablogon" beállítja az ember az új sablonon az összes olyan "cifrázást" amit a régi blogjában használt, és így, módosítva illeszti be a HTML-kódot akkor a bloglisták és miegyebek is megmaradnak... Legalábbis én így csinálom :D)

És hogy milyen jó, hogy felvetettétek az aláírás témáját, álljon itt az enyém is. Vadiúj :D


19 megjegyzés:

Abile írta...

Zsukka!

Nagyon köszönöm a részletes leírást!

Trudi írta...

Köszönöm a leírást, megpróbáltam, de a kicsomagolás után azt írja, hogy "nem jeleníthető meg az xml lap". Mi lehet a gond?

Zsukkata írta...

Btrudy, nem kell megjelenítened az xml-lapot, ne kattints rá, hanem csak a Bloggerre töltsd fel a megfelelő helyre. Remélem sikerül :-)

Trudi írta...

Jó, feltöltöttem, de sajnos hiába mentettem el a régit, elvesztek a linkjeim, újra kell keresnem és feltöltenem. Ráadásul ott maradt a letöltött új sablonon a felirat, a neve, ezért inkább kitöröltem. Úgy látszik már nem vagyok a régi, nem sikerül minden.

Macsek írta...

Nekem sem sikerül, mindig azt az üzenetet dobja vissza, hogy " kérését nem tudta a rendszerünk teljesíteni...stb. és a hibakód....

bx-si9ejx

mi lehet a baj?

Gabella írta...

Ugyanaz a gondom, mint Macseknak! Segítség!!!!!!!!!

Unknown írta...

Sziasztok!
Én is köszönöm a leírást, nagyon hasznos dolgok vannak benne. Nem tudom feltölteni a sablont, mindig valami hibát ír, de én még az sem tudom, hogyan csomagoljam ki?
Köszi, ha segít valaki.

Enci írta...

Ez mit jelent és hogy tudom orvosolni? A sablonod formázási hiba miatt nem értelmezhető. Győződj meg arról, hogy a sablonban az összes XML-elem megfelelően le van zárva.
XML-hibaüzenet: Content is not allowed in prolog.

Unknown írta...

Nagyon köszönöm, már megoldódott a probléma, nem volt jó a kicsomagolás.
Mégegyszer köszi!

Uriel írta...

Kedves Zsukka, sokmindent tanultam az itt megjelent tapasztalatokból, igy lett már saját aláirásom, megváltoztattam a hátteret, de sajnos uj sablont nem tudtam feltölteni. Odáig eljutottam, hogy a btemplates oldalról kivalasztottam a nekem tetszőt, letöltöttem, de nem tudom megjeleniteni az xml kódot, mert a következő szöveg jön elő:

Nem jeleníthető meg az XML-lap.
A bemenő XML-adatok nem tekinthetők meg a(z) stíluslap használatával. Javítsa a hibát, majd kattintson a Frissítés gombra, vagy próbálkozzon később.


--------------------------------------------------------------------------------

The server did not understand the request, or the request was invalid. Hiba történt a(z) 'http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/x...


Ilyenkor mi a teendő? Uriel

Uriel írta...

Ujra én, Uriel.

Annyira siettem leirni a saját kérdésemet, hogy nem olvastam el az előttem szólókéra a választ...mert ha elolvasom ...megkapom a választ. Most hogy elolvastam és kipróbáltam, tisztelettel jelentem SIKERÜLT a leirás alapján feltölteni a kiválasztott sablont. Minden közreműködőnek köszönet, köszönet a kérdésekért és a hasznos érthető utasitásokért. Éljen soká a BLOGBAJOK!

Unknown írta...

Sziasztok! Érdeklődni jöttem.
Nekem sikerült feltöltenem a 3 hasábos sablont, jól is sikerült.
A problémám az, hogy a jobb oldali modulokat nem tudom beilleszteni, elmentem és középen alul jelenik meg.
Mit nem jól csinálok, vagy van erre valami külön trükk?
Ha valaki tudna segíteni, nagyon köszönném.

The Wedding Angel írta...

Szia!

Elvileg nekem sikerül a feltöltés, vagyis a html kódot berakja- viszont utána semmit nem tudok csinálni. Vagyis nem tudom lementeni. Alul írja csak ki, hogy hibás az oldal...
Mi lehet az ok? Talán a blogger-rel van probléma? Próbáltam másik böngészővel is, de ugyanúgy nem tudom feltölteni...

Köszi a választ!

Névtelen írta...

Friss bloggerina vagyok, nagyon örülök, hogy erre az oldalra tévedtem, rengeteg hasznos tanácsot olvastam. Alkalmaztam ezt a sablonos cuccot, hát mit ne mondja...IMÁDOM! =D ha van kedvetek nézzétek meg, hogy mit alkottam! =)
www.beauty-shineup.blogspot.com

Nickys írta...

Sziasztok!
Van egy kis problémám :(
Letöltöttem egy sablont innen:

http://www.bloggerbuster.com/2009/08/101-awesome-free-blogger-templates.html

Feltöltöttem a blogomra...
A gondom az,hogy teljesen formázhatatlan :(
Pl.: nem tudom átállítani a betű típust, a fejléc méretét... Konkrétan semmit nem lehet változtatni rajta :(
Elkezdtem összehasonlítani a HTML kódját a bloggeren található alap sablonokéval, de nem sokra jutottam :( Mit kéne átírnom benne, hogy ugyanúgy formázható legyen, mint az alapsablonok? Előre is köszönöm!!!!!
Nickys

Adryenn írta...

Sziasztok!
Tudna nekem segíteni valaki?
Próbáltam új sablont feltölteni, de végül is maradtam az eredetinél, mert nem tetszett.
Előtte csináltam biztonsági mentést és azt raktam vissza, de nem tudom, hogy miért, azóta 2 blogbejegyzés található az oldalamon és az egyiket törölni szeretném, de nem engedi :(
És a blogomon is 2x egymás után vannak a bejegyzéséket.
Segítsetek légy szives!
Köszönöm
Erről az oldalamról lenne szó:
http://adryennbeauty.blogspot.com/

Engi írta...

Sziasztok! Azért írok mert ugye a blogspot nemrég újult meg... az elrendezésnél sehol sem találok ilyet, hogy hmtl kód szerkesztése csak a Sablon menü pont alatt, ahova viszont nem lehet kicsomagolt témát feltölteni. Szóval, pontosan most is ugyanúgy kell témát letölteni, ahogy eddig írtátok (és csak én vagyok béna, hogy nem találom) vagy már máshol kell keresni?

Gyurkó Vanessza írta...

Szia.. Nekem az elrendezés menüponton belül nincs olyan, hogy HTML fülecske... hol keressem? mit csináljak?

Unknown írta...

Hello!
Kéne egy kis segítség. Beállítottam egy témát,de nem mentettem a teljesen alap HTML kódot,és szeretném visszaállítani... mit lehet ilyenkor tenni?